poniedziałek, 18 marca 2019

Groby moich przodków

Dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami grobami, którymi odwiedzam. Zainspirowała mnie do tego sytuacja, gdy znalazłam grób moich przodków o którym pojęcia nie miałam :)

Pierwszym, najbliższym terenowo i emocjonalnie, jest grób moich dziadków. Znajduję się on na terenie cmentarza przy Kościele im. Jana Chrzciciela w Białej Szlacheckiej.

Zdjęcie ze strony mogily.pl

Następnymi grobami będą groby znajdujące się na niedalekim mi cmentarzu w Pajęcznie. 
Michał Sudak, był moim pradziadkiem. 
Dane o nim znajdziecie w notce TUTAJ 


Waleria była prababcią i żoną w/w Michała. 
Informacje o niej znajdziecie w notce TUTAJ

Jan Sudak był moim prapradziadkiem i ojcem w/w Michała Sudaka. 
Grób już niestety podupadł, ale w planach mamy jego renowacje. 
Informacje o nim znajdziecie TUTAJ

Bolesław Owczarek oraz Władysława Owczarek to moi pradziadkowie. 
Grób teraz wygląda inaczej, ponieważ niedawno przez wnuczków został postawiony nowy.
Informacje o nich znajdziecie tutaj: BOLESŁAW

Cztery ostatnie zdjęcia pochodzą ze strony icmentarze.pl

Następne groby moich przodków pochodzić będą z cmentarza w Działoszynie.

Owczarek Julianna i Maciej byli moimi prapradziadkami. 
Byli rodzicami w/w Bolesława Owczarka.
Więcej informacji o nich dowiesz się tutaj :



Bartłomiej i Anastazja Bociąga byli moimi praprapradziadkami i rodzicami w/w Julianny. 
Więcej informacji o nich znajdziesz tutaj:

Zdjęcia z działoszyńskiego cmentarza pochodzą ze strony grobonet.pl

Kolejne groby pochodzić będą już z innych okolic, a konkretnie z Zagłębia Dąbrowskiego.
Jest to zbiorowy grób moich przodków. 
Spoczywają w nim mój pradziadek Edward Karwalski z drugą żoną Marianną z domu Parzelską.
Jego rodzice, a moi prapradziadkowie Józef i Marcjanna z Karwalskich oraz córka Edwarda i Marianny, Alicja. 
Informacje o nich szukaj tutaj:

Jest to grób mojego dziadka Ryszarda, jego mamy Jadwigi i nie wymienionej na nagrobku Adelajdy, siostry mojego dziadka. 
Więcej o Jadwidze TUTAJ

Władysław Dąbek był moim pradziadkiem. 

Zygmunt Matykowski był drugim mężem mojej babci. 



Stanisława Jankowska była moją prababcią. Nazwisko Jankowska przyjęła po drugim mężu, Stanisławie, a jej pierwszym mężem był w/w Władysław Dąbek. 
Wszystkie te groby znajdują się na cmentarzu w Dąbrowie Górniczej, na ul. 11 listopada. 

Wiesława Matykowska to moja babcia, żoną w/w Ryszarda Karwalskiego i Zygmunta Matykowskiego. 

Paweł i Bronisława Wiórkowscy byli moimi prapradziadkami. Rodzicami w/w Jadwigi Karwalskiej. 

Oczywiście nie są to wszystkie groby, które razem z rodziną odwiedzamy. Są to groby, których zdjęcia posiadałam. Grobów moich przodków prawdopodobnie jest więcej, ale niestety jeszcze do nich nie doszłam. 
Oto reszta zdjęć grobów















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz