poniedziałek, 2 stycznia 2017

Bolesław Owczarek

 Bolesław Owczarek był moim pradziadkiem. Urodził się w miejscowości Szczyty par. Działoszyn, dnia 5 sierpnia 1896 roku. 

Tłumaczenie wykonane przez Pana o nicku Andrzej75 ze strony genealodzy.pl

Jego prawdopodobne zdjęcie to:


Działoszyn: nr 167 (wieś Szczyty) 
28 VII / 9 VIII 1896 r. o godz. 2 po południu. 
Dziecko: Bolesław, urodzony we wsi Szczyty 24 VII / 5 VIII 1896 r. o godz. 11 wieczorem. 
Rodzice: Maciej Owczarek, 31 l., włościanin, zamieszkały we wsi Szczyty, i jego ślubna małżonka Julianna z Bociągów, 22 l. 
Świadkowie: Michał Rus, 45 l.; Piotr Mordal, 28 l.; obaj włościanie zamieszkali we wsi Szczyty. 
Chrzestni: Michał Błasiak; Franciszka Bociąga.

Jak można zobaczyć wyżej, jest on synem Macieja Owczarka i Julianny Bociąga.


Dnia 27 lutego 1924 roku żeni się z Władysławą Bednarską. 

[Link]
Miał z nią czwórkę dzieci - Zenonę, Helenę, Eugenię, Eugeniusza.
Eugeniusz zmarł w wieku 9 miesięcy. 

Zmarł 14 marca 1933 roku w Szczytach, mimo, że mieszkał na Pęciakach, teraźniejsza miejscowość Biała, dzielnica Pęciaki. Powiat Pajęczański. 
Miał niecałe 37 lat, gdy zmarł. Niestety nie mam pojęcia dlaczego, tak wcześnie.

*Dzięki uprzejmości cioci Marysi, wnuczki pradziadka Bolesława, dowiedziałam się jakie były okoliczności jego śmierci. Usłyszała ja od swojej teściowej, która była w posłudze na gospodarstwie Owczarków.

Pradziadek skaleczył się w rękę i zamiast opatrzyć ranę, nadal pracował przy koniach. Na zaniedbanej ranie zrobiła się martwica. Dlatego chciał pojechać do lekarza do Wielunia. W drodze, przejeżdżając przez rodzinna miejscowosc, opadając już z sił, wstąpił do rodzinnego domu i tam szybko umarł. Sepsa.

Ta historia była dla mnie szokiem, ale ucieszyłam się, że nareszcie dowiedziałam się czegoś dla mnie niewiadomego.  

Został pochowany na cmentarzu w Działoszynie. W czasie drugiej wojny światowej na cmentarz w Działoszynie spadła bomba i niestety jego pomnik został zniszczony. W miejscowości Pajęczno na pomniku jego żony jest symboliczny wpis o nim .

*[Aktualizacja: 25.06.2017r. odnośnie przyczyn miejsca śmierci i samej śmierci;
Aktualizacja 2: 13.04.2018r. : prawdopodobne zdjęcie]



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz