środa, 12 kwietnia 2017

Zdjęcia nieznane

W tym poście umieszczę zdjęcia, które znalazłam, ale niestety nie znam osób z tych zdjęć. Wstawiam tutaj, ponieważ mam nadzieję, że ktoś rozpozna ludzi ze zdjęcia :) Proszę klikać w zdjęcia, by je powiększyć :) Zdjęcia te znalezione zostały w domu mojego dziadka w Białej k. Pajęczna. 

Zdjęcie 1
To zdjęcie Stanisławy z domu Sudak. Siostry mojego pradziadka. Jest ona córką Jana Sudaka i Franciszki z domu Kowalskiej po pierwszym mężu Strzelczyk, po drugim Sudak. Urodziła się ona w 1887r. w Suchowoli par. Rząśnia. Niestety nikt nie pamięta jak nazywała się po mężu. Wiadomo tylko, że wyjechała z mężem do Niemiec. To są jej dzieci : Hela, Edward, Irena, Magdalena, Stasia i Józef.  Ta mała dziewczynka w białej sukience to Irena po mężu Udo. Nie mamy z tą rodziną kontaktu. 

Zdjęcie 2


Zdjęcie 3
Zdjęcie to prawdopodobnie przedstawia pogrzeb Tomasza Bednarskiego - tak udało mi się wyczytać z tabliczki, aczkolwiek 100% pewności nie mam. Tomasz Bednarski był bratem mojej prababci Władysławy Owczarek-Cybulskiej z domu Bednarskiej. Jej zgon właśnie zgłaszał brat Tomasz. 
Moje podejrzenia są takie, że mężczyzna po prawej i dwoje ludzi po lewej są rodzeństwo/pokrewieństwo  ( bardzo podobne łuki brwiowe) . Może rodzeństwo Tomasza i Władysławy ? Być może , ponieważ by się zgadzało. Była ich 5 (tyle akt urodzenia znalazłam) Jej rodzeństwem był Tomasz, Franciszek, Józef, Marianna. Urodził się on w 1895 . Jego żoną była Katarzyna Sikora. Ślub wzięli 25 lutego 1933 we Francji. 

[EDIT]
Tak jak sądziłam, jest to pogrzeb Tomasza Bednarskiego, brata mojej prababci. Jednym z tych dzieci jest syn Bernard Bednarski, który w 1956 roku ożenił się z Natalią z Chorzewa urodzoną w 1937 i nadal żyjącą w Białej dzielnica Pęciaki. Bernard to prawdopodobnie ten najwyższy chłopczyk w ciemnych włosach. Ten Pan po prawej stronie to prawdopodobnie brat Tomasza i mojej prababci Władysławy - Leon. 

Zdjęcie 4
Zdjęcie to prawdopodobnie przestawia rodzinę Bednarskich lecz niestety nic więcej nikomu to nie mówi. Jest podejrzenie, że jest to zdjęcie pogrzebowe Michała Bednarskiego ur. w 1855 w Kruplinie par. Nowa Brzeźnica a zmarłego w 1932r. w Białej dzielnica Pęciaki. Są również podejrzenia, że młoda kobieta w jasnym płaszczu i czarnej chustce to córka Michała, Władysława Owczarek z domu Bednarska - czyli moja prababcia. Niestety nie mam możliwości tego zweryfikować, ponieważ żadne zdjęcia się nie zachowały. Równie dobrze, może być to zupełnie ktoś inny, podobny tylko do swojej córki, a mojej babci.  


Zdjęcie 5





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz